Doorgaan naar hoofdcontent

Vraag 10: Hoe wassen de mensen zich?

Hoe wassen de mensen zich? Is het een hygiënisch land?

De gemiddelde bevolking wast zich hier erg veel, doordat het gewoon heel erg warm is. 🌞 
Eigenlijk maakt deze prent duidelijk hoe mensen hier met water omgaan.
Links zie je hoe veel Westerlingen denken dat de mensen hier met water omgaan, rechts zie je de realiteit. 💦
Sommige mensen kunnen hier dus genieten van een lekkere douche zoals bij ons, terwijl anderen eerst om water bij de waterput moeten gaan. Ik vind dat het verschil tussen de bevolking heel groot is. Ik woon nu in een stad waar stromend water is. Toen ik van de luchthaven kwam, passeerde ik veel dorpen waar de mensen nog in hutjes leven en water in de waterput moeten halen. Hierdoor moeten ze dus heel zuinig zijn met water. 🏚 
Een wasmachine kennen ze hier niet (en verbruikt erg veel stroom!) waardoor de was nog met de hand gedaan wordt. Ook ik was hier dus mijn kleren met de hand. 👕
Ondanks dat de meesten zich goed verzorgen, is het land zelf niet echt hygiënisch. Dit is zo omdat het hier heel stoffig is en alles snel vuil is. De straten liggen hier ook vol met plastic.
Ik kan gelukkig genieten van stromend water, al komt er niet altijd water uit de kraan.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Laatste dagen België

Hallo iedereen Nog maar 3 dagen en ik zit al op het vliegtuig, wat spannend! Ik geef toe dat ik toch al wat stress heb. 🙈 Via deze manier kunnen jullie op de hoogte blijven van mijn avontuur in Senegal! De leerlingen van 6L in De Palster hebben heel wat vragen gesteld. Via deze blog kunnen jullie de antwoorden te weten komen. Ze maakten ook hele leuke strips in het Frans, die ga ik afgeven. Hopelijk kan ik met de leerlingen daar ook mooie strips maken! 📖 Ik kijk er echt naar uit! 😎 Heel veel groetjes van een zenuwachtige juf

Vraag 6: ziektes

Zijn er erge ziektes in Senegal? De meest bekende en gevaarlijkste ziektes in Senegal zijn Malaria, Tuberculose en Cholera. Malaria is een ziekte die je krijgt door de steek van een malariamug. Deze mug steekt je vooral 's nachts. Als je Malaria hebt, heb je het de ene moment heel koud en de andere heel warm. Je hebt heel hoge koorts, veel hoofdpijn en spierpijn. Gelukkig kan ik mezelf hier goed beschermen tegen Malaria. Ik slaap hier namelijk onder een muskietennet, er kan dus geen enkele mug bij mij 's nachts. Ik moet mezelf ook insmeren met 'Deet' een sterke spray tegen muggen. Daarnaast moet ik ook elke dag een pil nemen hiervoor. Tuberculose  is jullie allen al bekend van de Damiaanactie. Tbc wordt veroorzaakt door een bacterie. Je kan enkel besmet geraken door iemand met tbc. De meeste mensen met tbc hebben longtuberculose. Hiervan zijn de symptomen dat je geen zin meer hebt om te eten, heel veel moet hoesten, moeilijk kan ademhalen etc. Je kan deze ziekt

Vraag 8: Wat doen de mensen in hun vrije tijd?

Wat doen de mensen in hun vrije tijd? De Senegalezen doen in hun vrije tijd gelijkaardige dingen als ons. Er zijn heel wat verschillende sporten die beoefend worden zoals voetbal, basketbal, volleybal, karaté, judo... ⚽🏀🏃  Ondanks dat het hier ongelofelijk warm is (in april/mei is het gemiddeld 45°C) vinden de mensen hier dus toch de moed om te gaan sporten. Ik heb deze moed hier helaas nog niet gevonden. 😛 Vele kinderen en volwassen hebben niet de middelen om zich aan te sluiten bij een sportclub en ook PlayStation's zijn hier niet gekend. Daarom komen de mensen vaak op straat om met elkaar te babbelen. 💬