Doorgaan naar hoofdcontent

Vraag 7: straatbeeld

In wat voor huizen wonen de mensen hier en hoe ziet het straatbeeld eruit?

Ik denk dat een beeld meer zegt dan woorden. Daarom hierbij extra veel fotootjes én een rondleiding in ons appartement. 🏠
Het straatbeeld is erg druk, maar héél vuil. Overal waar ik kijk, zie ik afval liggen. Het ruikt hier ook enorm naar alle uitlaatgassen. De lucht is hier dus niet zo gezond. 🌍 Er zijn enkele hoofdbanen waar asfalt op ligt, maar in de zijstraten hiervan is dat niet te vinden. De straat waarin ik woon, is enkel zand te bespeuren! Al mijn schoenen zijn dus al heel vuil. 😉









Reacties

Populaire posts van deze blog

Laatste dagen België

Hallo iedereen Nog maar 3 dagen en ik zit al op het vliegtuig, wat spannend! Ik geef toe dat ik toch al wat stress heb. 🙈 Via deze manier kunnen jullie op de hoogte blijven van mijn avontuur in Senegal! De leerlingen van 6L in De Palster hebben heel wat vragen gesteld. Via deze blog kunnen jullie de antwoorden te weten komen. Ze maakten ook hele leuke strips in het Frans, die ga ik afgeven. Hopelijk kan ik met de leerlingen daar ook mooie strips maken! 📖 Ik kijk er echt naar uit! 😎 Heel veel groetjes van een zenuwachtige juf

Vraag 5: vervoersmiddelen

Hebben ze hetzelfde vervoer als in België? In België beschikken de meeste mensen over een eigen auto. Hier in Senegal is dat niet het geval. De meeste mensen verplaatsen zich te voet. Indien de mensen dan toch gebruik willen maken van openbaar vervoer, hebben ze wel heel wat keuze. Hier rijden heel erg veel taxi's rond. Niet de hippe taxi's die wij kennen, maar auto's die in Europa niet meer mogen rijden omdat ze niet veilig genoeg zijn. De taxi's zien er dus vrij oud en kapot uit. 🚖 Om je binnen de stad te verplaatsen met een taxi betaal ik maar 75 cent! Naast de taxi's kan je ook nog meerijden met een brommer, een (overvolle) bus of met paard en kar. Het lijkt er dus soms op alsof de tijd hier een beetje is blijven stilstaan. Uiteraard is het hier ook mogelijk om te fietsen, al lijkt me dat minder aan te raden. 🏍 De chauffeurs halen soms vrij zotte kuren uit. 😂

Vraag 1: afvoersysteem

Hoe werkt het afvoersysteem van water? Het afvoersysteem voor het water werkt net zoals bij ons! Het ziet er natuurlijk iets minder ingewikkeld en mooi uit 😉 Om niet te veel afvoersystemen aan te leggen, zijn ze hier wel inventief geweest! De buis van de lavabo komt gewoon in de douche terecht, zo is er 1 systeem minder nodig. Slim, toch? 😎